Jumaat, 27 Mei 2011

~ RASUAH BOLASEPAK PULAU PINANG PUN TERLIBAT !!!


isu rasuah hangat diperkatakan belakangan ini yang makin membarah dan menular dalam sukan bola sepak di malaysia. apakah masalah atau gejala 1994 akan berulang dan adakah fifa satu hari nanti mungkin mengharamkan pasukan bola sepak di malaysia.. 

baru - baru ini sidang dialong antara pasukan harimau kumbang dan kelab penyokong penang panther telah diadakan bagi mengenal pasti masalah yang membelengu pasukan harimau kumbang yang makin terpelosok di dasar liga.. banyak masalah yg dikenal pasti antara kerajaan komunis dap pulau pinang yang tidak membantu seperti Fa kelantan dan kerajaan negeri kelantan serta masalah dalaman pengurusan sndri.. 
- sumber rakan media dan akhbar

ada cakap - cakap mulut yang mengatakan pemain - pemain harimau kumbang mengambil jalan pintas dengan menerima rasuah disebabkan gaji yang tidak cukup dan lambat bayar.. pemain - pemain ini ialah pemain senior sendiri.. hancur lebur hati aku bila mendengar isu rasuah yang melibatkan pasukan negeri aku sndri.. tiap2 minggu aku turun stadium walaupun kalah.. alih2 keputusan dh tau dari awal lagi..

barah atau dikenali sebagai BARUA ini telah merebak sehingga ke akar umbi terutamanya kepada pemain piala presiden pulau pinang!! . malah ada couch dari satu pasukan memohon maaf kerana isu rasuah yang melibatkan pemain nya dengan pasukan pulau pinang..

Liga bola sepak negara gempar pada tahun 1994 dan 1995 apabila lebih 120 pemain, jurulatih dan pegawai disiasat polis kerana dakwaan mengatur keputusan perlawanan bola sepak menyebabkan 64 pemain dan jurulatih dikenakan tindakan gantung setahun hingga empat tahun.

apa kata faliq 
rasuah pemain muda pulau pinang

isu rasuah di negeri sembilan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan