Ahad, 15 Mei 2011

~ KHAS HARI GURU : BEZA GURU TABIKA DAN PASTI!! DAN CIKGU MALA

Assalamualaikum


ari nie gua nk wat perutusan sempena hari guru pada 16 mei nie buat semua guru - guru di malaysia tambahan guru2 yg pernah mendidik gua.. TERIMA KASIH CIKGU!! jasamu dikenang sampai akhir hayat.. x terlupa gua nk ucap selamat hari guru wat cikgu mala dan cikgu makrof.. esok TPM nk bagi sesuatu kt cikgu-cikgu.. cikgu mala jgn kecil hati ye.. kalau ikut buku JINga dapat elaun cukup la tu RM500 stahun kalau menang elaun pn akan terhapus.. mcm yg duk ada dh.. bila menang elaun semua tarik balik.. fuhhh!!

okey!! sini gua cukup tertarik dengan profesion guru yang dikatakan untuk mendidik anak bangsa smpai ada guru yg sanggup masuk pedalaman semata-mata untuk mendidik dan memberi ilmu semoga akan lahirlah insan yang berjaya bukan saja di dunia malah di akhirat.. sememang nya tugas guru bukan mudah disamping perbagai ragam murid pada masa kini.. tetapi guru sedia untuk mendidik.. BKN MEMBUNUH SBB 7 HiNGGIT!!.. 

ada kalanya smpai ibu bapa yg ingin saman guru semata-mata ingin melihat anak bangsa berjaya.. malah guru terus bangun tanpa berputus asa.. bukan nya mudah menjadi guru adakalanya turut diancam mcm dalam VIDEO NIE.. sungguh dasyat itulah yg dikatakan guru harus lebih banyak bertahan dengan karenah yg ada..

kt sini gua nk tnjukkan 1 video yg dimanipulasi oleh golongan MUNAFIQ tentang guru yg dikatakan guru umno yg belasah dua orang pelajar cina.. jgn salah sangka kerana video ini dipotong bagi menjatuhkan nama umno.. walhal pelajar ini "KANTOI" mandrem dalam toilet.. sungguh jahil penaya VIDEO INI semata2 membela pelajar buat maksiat.. guru umno pn baru belasah bukan pukul smpai mati lagi!!

GURU JASAMU DIKENANG!!

gambar diatas ialah guru yg penuh budi pekerti mendidik anak bangsa.. inilah nilai seorang guru yang patut kita hargai.. ilmu yg penuh didada dicurahkan kepada anak bangsa untuk menjadi pemimpin masa hadapan.. bkn untuk di'BUNUH' sbb 7 hinggit..


berbeza dengan gambar ini pekerti seorang guru membakar ilmu-ilmu di dalam sebuah akhbar untuk menyalahkan parti politik.. gua nk tanya cikgu tu bkn semua dalam tu politik.. ilmu masih ada.. inilah moral nilai seorang guru yg rendah moralnya

lihatlah  adakah guru ini yang layak mendidik anak bangsa dengan membakar ilmu sbb politik?? atau gambar yg paling atas layak menjadi guru untuk memberi ilmu.. tepuk dada tanya iman..

gua minta ampun dan maaf bukan niat gua nk malukan guru seperti cikgu mala.. tapi layakkan mereka bergelar seorang guru?? mmg tutup dari bawah smpai atas.. tapi kalau akhlak xda ilmu pn sangup dibakar gua umpamakan " lebih bodo dari dari orang yg xda ilmu " kembalilah ke pangkal jalan...

4 ulasan:

  1. Utusan Malaysia Cikgu Mala Bakar tetapi MC Cikgu Mansur untuk ponteng gi kempen politik dia tak bakar. Pada Cikgu-cikgu macam ni politik lebih penting daripada tangungjawab yang wajib. Bak kata politikus PAS "Halal Syarie" makan gaji buta.

    Pernah juga masa saya di tingkatan 4 dulu cikgu PAS bercakap pasal politik dalam kelas, benggang betol saya yang tak tahu apa2 masa tu tak belajar langsung masa kelas dia sebab polotik.

    Kepada lain-lain cikgu yang ikhlas dan penuh komited ku sanjung jasamu hingga akhir hayat.

    BalasPadam
  2. Syabaslah wahai saudara pejuang, Semoga para pendidik yang dihormati sekalian sentiasa dalam perlindungan Allah yang maha Berkuasa. Begitu juga kepada kita para hambaNya. Haruslah diingat kita semua akan dihadapkan di hadapan Neraca Timbang Amal yang Allah menjadi hakimNya di akhirat nanti, yang mana tiada satu perlakuan yang boleh disembunyikan. Biarlah kita kurang mewah dengan kekayaan dan kekuasaan sementara di muka bumi ini. Yang penting setiap insan akan mendapat imbuhan terbaik di atas usaha ikhlas di jalan yang benar semasa hayatnya. Alangkah beruntungnya para pendidik yang telah diberi tempat yang begitu tinggi untuk beramal. Terima kasih guru. Allah menjadi tempat bagi kami berdoa buatmu.

    BalasPadam
  3. tanpa nama 10:06 neraca timbangan amal sudah tentu adanya jahat baik akan dihitung tanpa tersembunyi.. bukan lah manusia kalau tanpa dosa kita bukan maksum seperti nabi-nabi.. kita hanya manusia2 biasa yg tidak dapat lari dr berbuat salah.. yg nk bawa kita ke syurga bukan parti politik tapi ungkapan khalimah syahadah..

    BalasPadam
  4. lihatlah apa yang berlaku kepada diri beliau dan suaminya selama menjadi calon tempoh hari..

    tindakan beliau ini yang menyebabkan barakah seorang guru semakin menipis dari diri beliau

    p/s: terima kasih kerana membuat pautan ke blog saya :)

    BalasPadam