Khamis, 12 Mei 2011

~ LIM WANG ENG TERKENA SAWAN PANDY KUTTY ?? SURCAJ X JAWAB GULA LEH JWB !!!


assalamualaikum

Kerajaan boleh menyelamatkan RM19 bilion setahun melalui pemberhentian subsidi kepada syarikat Penjana Tenaga Bebas (IPP), berbanding pemotongan subsidi gula bernilai hanya RM116 juta sehingga menyusahkan rakyat, kata Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

NONEMenurut Lim, penjimatan itu berkadaran 163 kali ganda sekiranya kerajaan menamatkan subsidi gas kepada syarikat kroni IPP seperti Malakoff, Genting Sanyen dan YTL.

“Subsidi terkumpul yang ditanggung oleh Petronas hingga November 2010 sejak harga gas ditetapkan di bawah sektor tenaga 1997 dan sektor bukan tenaga 2002 adalah sebanyak RM126.6 bilion.

“BN mendakwa bahawa walaupun berlaku kenaikan harga gula, kerajaan akan terus menyimpan RM111.6 juta bagi tujuan projek- projek pembangunan dan masih perlu membayar RM238.4 juta subsidi gula tahunan.

“DAP menolak hujah seperti itu yang tidak terbukti memberi manfaat kepada rakyat,” kata Lim dalam dalam satu kenyataan media.

taman wahyu tnb electrical power cables tower 051206 02Jelas Lim yang juga setiausaha agung DAP, pada tahun kewangan 2009 sahaja, subsidi gas Petronas mencecah RM19 bilion, manakala pada setengah tahun pertama 2010, subsidi untuk bahan bakar itu mencecah RM10.2 bilion.

Menurutnya, RM116.6 juta yang disimpan tidak akan membawa manfaat kepada masyarakat selagi amalan rasuah dan projek runding terus dilaksana secara berleluasa.


“Penipuan Utusan ternyata adalah cubaan terdesak Umno untuk mengalihkan perhatian daripada kegagalan pengurusan ekonomi serta kegagalan dasar-dasar lain sehingga menyebabkan kenaikan harga petrol dan gula,- Malaysia kini wadah fitnah kerajaan BN



PEJUANG REVOLUSI 1957 : INILAH KEBEBALAN KM PULAU PENING NEH.. TAK TAU APA2 TENTANG IPP PASTU DUK BALUN IPP.. YA YB SAMDUL JIKA SUBSITI UNTUK IPP DIHAPUSKAN MAKA HARGA TARIF ELEKTRIK AKAN DINAIKAN.. SISTEM YG DIGUNAKAN DI POWER PLANT DI MALAYSIA MENGGUNAKAN DIESEL YG BERMUTU TINGGI.. HAL SUBSITI UNTUK IPP INI IALAH BAGI MENGELAKKAN RAKYAT TERPAKSA MEMBAYAR TARIF ELEKTRI YG AMAT TINGGI..

KEBEBALAN KM PULAU PENING AKAN MENGAKIBATKAN KOS ELEKTRIK DI RUMAH2 MUNGKIN MENCECAH PULUHAN ATAU RATUSAN RINGGIT JIKA KERAJAAN INGIN MENGURANGKAN SEBANYAK RM 0.20 SEN JEEEE!!! UNTUK GULA.. TERNYATA YB CUBA LARI DARI MENJAWAB ISU AIR SURCAJ DI PULAU PINANG..

LAGI YA YB SAMDUL NIE DUK BALUN IPP SBB DALAM IPP RAMAI ORANG MELAYU SEPERTI MALAKOFF SBB TU KHALIFAH AL CELUPI NIE DUK BERHAJAD MENJATUHKAN SYED MOKHTAR ALBUKHARY 

PUTAR BELIT SURCAJ AIR YG DITANGUNG OLEH RAKYAT PULAU PINANG
KM PALING HARAM MCM SETAN
VIDEO BELIT-BELIT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan