Selasa, 10 Mei 2011

~ AMAL MAKRUF NAHI MUNKAR ??

Kerajaan regim DAP anak tirikan Sekolah Agama Rakyat dalam agihan peruntukan

assalamualaikum


Jumlah agihan peruntukan yang telah dibelanjakan adalah seperti berikut 

Sekolah Mubaligh           :     RM 850 ,000.00

SJK Cina                         :      RM 3,830,000.00

 SJK Tamil                       :     RM  1,666,000.00

Sekolah Agama Rakyat  :     RM 1,750,000.00


Jika dilihat daripada jumlah agihan peruntukan ini jelas adalah tidak adil sama sekali dan tidak menggambarkan laungan  sebenar Guan Eng bahawa kerajaan Pakatan telah  beri peruntukan kepada Agama Islam paling banyak daripada kerajaan BN .


Perbezaan besar sekali peruntukan antara Sekolah Agama Rakyat dengan SRJK Cina  ibarat langit denan bumi . Sewajarnya peruntukan  Sekolah Agama Rakyat perlu mendapat lebih kerana jumlah sekolah ini adalah lebih banyak berbanding SRJK Cina !!   

Tak kan lah sebuah sekolah yang banyak di negeri ini  hanya boleh dapat peruntukan lebih sedikit saja dari sekolah Tamil .   Ini adil ka ??? Mana pergi  pemimpin-pemimpin PAS yang selalu puji sangat Guan Eng sampai ke langit hanya kerana beri peruntukan bina kelas komputer di sekolah agama  ?  PB akan dedahkan jumlah sebenar sekolah agama rakyat dan sekolah2 yang lain di artikel seterusnya . - pejuang bangsa


KALAU AKU SEORANG MENTERI : UCAP TAKZIAH JA kepada penyokong2 pakatan rapuh nie.. lantik ustaz salleh man jadi akauntan.. senang skit nk rasa label taraf sekolah agama rakyat ngn skola cina.. sapa lagi pandai.. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan