Isnin, 24 Januari 2011

~ INTERLOK - dulu x bersuara kenapa sekarang naik kepala??


terlintas kat pemikiran budak tentang kes yang hangat diperkatakan kebelakangan nie.. pasal kes novel interlok.. kenapa tak paham bahasa ini pasal fakta sejarah lepas.. bukan abad nie.. kenapa x leh guna perkataan tu?? sedangkan dulu xda masalah sekarang ja naik kepala.. dok sibuk wat masalah kenapa??.. 

budak terpanggil menulis kerana sedih dengan keadaan pengarang.. dah la x terdaya.. ada pula penghasut-penghasut dan pemanas keadaan yang membakar novel ini.. " kenapa takut dengan sejarah " kita patut kenal sejarah agak orang zaman nie paham mana asal usul sesebuah kaum tu..

budak takut nanti jadi macam parti Dap yang lupa tentang sejarah tanah melayu nie.. x sedaq dik untung.. "kalau dulu raja2 melayu x bagi mandat jangan harap la dapat jijak tanah melayu nie.." lupa sejarah asal usul nya.. so orang melayu gak yang jadi mangsa..

berbalik kes novel interlok nie.. budak nak ingatkan ini bukan bahan politik, tapi ini tentang sejarah..  "janganlah jadi seperti orang yang berakal pada tetapi jahil.." jangan kau lupa yang sejarah mungkin akan berulang..

untuk orang yang bakar novel nie.. budak nak nasihat sikit jangan jadi bodoh kerana bakar ilmu.. ajaran mana yang ajar korang bakar ilmu nie?? sedangkan ayat pertama yang diturunkan ke dunia pun ialah untuk menuntut ilmu.. jadilah manusia yang berguna.. ada akal sendiri pikir!!!..

3 ulasan:

  1. Salam.. Blog tuan telah kami link kan ke dalam blog kami.. minta jasa baik tuan untuk link kan blog kami di dalam blog tuan..
    www.malaysianutd..blogspot.com
    Tentang tunjuk ajar tiada masalah.. kami pun bukan mahir sangat.. tapi sikit2 boleh la... kami baru lagi dalam blogger ni.. baru nk dekat 2 bulan je... kalau nak blog tuan tersenarai dalam ranking.. sila comment di www.toprankingonline.net
    TQ

    BalasPadam
  2. fuck off bstard.. at least chinese and indian have their own root... where da hell malay came from...

    BalasPadam
  3. tanpa nama 8.51

    kenapa mudah lupa pada sejarah.. yg kita suarakan ialah sejarah.. bkn masa kini.. jgn jadi jahil..

    BalasPadam