Isnin, 24 Januari 2011

~ Melayu pulau pinang semakin dihancingkan

( khalifah celup,  nik aziz pn kalah daaa..)


Akibat dari suka kencing berdiri , rabu lalu lim guang eng sekali lagi mengencingkan penduduk pulau pinang apabila menyatakan kerajaan negeri yang diterajui oleh dap itu berjaya menarik pelaburan dari luar yang bernilai 12 bilion.. akibat nya serpihan air kencing itu bertaburan menghancingkan penduduk pulau mutiara sekali lagi.. 


untuk kesahihan itu disarankan penduduk pulau pinang membeli utusan yang memaparkan kisah2 benar.. daripada harakah yang duk kelentong x tentu arah.. so bacalah bawah nie.. 


Datuk Mukhriz Mahathir, berkata 99 peratus pelaburan di Pulau Pinang adalah usaha Kerajaan Pusat, khususnya oleh kementerian itu. 

Justeru, katanya, kerajaan Pulau Pinang yang diteraju pakatan DAP-Parti Keadilan Rakyat-PAS itu tidak harus cepat mengambil nama di atas usaha orang lain dalam mempromosikan negeri tersebut sebagai destinasi pelaburan.


"Kita telah jangka bahawa mereka (kerajaan negeri) akan buat kenyataan seperti itu, tetapi percayalah bahawa pelaburan yang sampai ke Pulau Pinang itu bukan semuanya daripada negara-negara yang mereka lawati.

"Contohnya, pelaburan daripada Taiwan, saya sendiri yang pergi ke sana untuk mengetuai misi mempromosi perdagangan dan pelaburan, dan saya yakin daripada hasil kerja-kerja kita itu ada pelabur dari sana akan datang berlabur di Pulau Pinang," katanya kepada pemberita di sini. 



budak kt sini melahirkan rasa sedih dan kasihan dengan orang2 yang sebangsa dengan budak.. kenapa masih sokong pas?? kalau tiada prinsip yang tetap.. jangan halalkan apa yang haram.. kenapa x nampak apa yang jadi ngn nasib melayu pulau pinang?? kita bukan melukut kat tepi gantang.. ini tanah tumpah darah moyang kita, tetapi kenapa kita yang merempat??

5 ulasan:

  1. Adakah melayu di zaman Wong Paw Nee, Lim Chong Eu dan Koh So Koon sangat gemilang?

    Maka dengan tiba2 di bawah L G E melayu sudah jadi hancing?

    Sebenarnya melayu P Pinang memang sudah hancing dari zaman 3 pemimpin cina dibawah kerajaan BN.

    BalasPadam
  2. kenapa nak ungkit kisah dlu?? x perbetulkan kisah sekarang?? lau dlu jahat sekarang perlu lagi jahat ka??

    seteruk2 dulu xda kedai melayu kena tolak..
    seteruk2 dulu ramai gak exco melayu dalam dwan..
    seteruk2 dulu xda kami hina agama islam..
    seteruk2 dulu xda cina mainkan kalimah allah..

    ya melayu mudah lupa.. bila dah kaya bila ada pangkat lupa bangsa sendiri.. seteruk2 umno melayu no 1.. dari janji kosong, sifat munafik.. kami bukan gila kuasa..

    BalasPadam
  3. Saya sokong Melayu Bangkit......bangkit Melayu!

    BalasPadam
  4. Melayu mau bangkit ka?

    Kote melayu pun belum tentu boleh bangkit

    BalasPadam
  5. nalapambu- melayu x bangkit sbb ada orang macam anda.. memperkotak katikkan bangsa sendiri.. gila kuasa.. mencarut plak tu.. sebagai seorang guru anda patut malu dengan sikap anda..

    BalasPadam