Isnin, 31 Januari 2011

~ Kita Mudah Lupa?? ka MELAYU mudah lupa???


kita mudah lupa.. mengapa kita mudah sangat lupa pada sejarah?? lupakah kita yang dulu kita pernah di dijajah oleh british?? pastu jepun dan banyak lagi la.. tapi kita lupa bagaimana kita dijajah satu ketika dahulu..tahu bagaimana jepun jajah tanah melayu?? tau bagaimana??


kita mudah lupa..  pernah tengok cerita leftenan adnan ?? bagaimana ada orang melayu berhimpun ingin tukar pemerintahan pada masa tu yang dipegang oleh british?? so kita melayu pn sokong la jepun sbb yakin jepun lagi baik dari british.. alih - alih dari "makan nasi kita makan ubi kayu.. dari tinggal dalam rumah kita tinggal dalam hutan ".. adakah itu lebih baik?? 


kita mudah lupa.. Kesatuan melayu muda (KMM) yang menyebarkan propaganda ke tanah melayu dan menjadi perisik tanah melayu pada masa tu.. makin bertambah teruk kita masa tu.. jepun menyekat hak bebas bersuara, akhbar mencurigakan diharamkan, so apa ada kt orang melayu masa tu?? baju melayu?? capar?? keris?? kenapa kita mudah lupa?? 


kita mudah lupa.. kenapa kita sebagai orang melayu ingin menukar pemerintahan?? adakah kita yakin pkr lagi baik dari umno yang sememangnya mempertahankan hak orang melayu?? siapa ada dalam pkr?? tian chua?? budak rasa sampai mati pn dia xkan bela bangsa melayu.. so siapa?? anwar?? dah terang2 dia nk hapuskan ketuanan melayu.. ya.. ya.. ya.. budak ada dengar ustaz2 dari pas kata nak tukar kepada ketuanan islam.. kenapa nak guna ketuanan??? 


usah bikin politik la.. asal x guna lain?? ketuanan juga nk pilih.. keagungan kepada islam.. ketaatan dalam islam.. dah xda akai ka?? semua nak celup dan bikin politik.. ada ka dalam umno ada india, ada cina?? xda rasanya.. pernahkah 'ustaz' umno kata undi pas xleh masuk syurga?? kenapa mata hati kita dikaburkan?? pikirkanlah.....


kita mudah lupa.. orang kata bangsa melayu bangsa yang baik, berbudi bahasa, dan pemurah.. ya betul x dinafikan.. sbb tu masa dulu kita bagi kerakyatan kepada kaum lain.. tapi kaum lain ingat x kenang ke jasa kita?? kenang kot.. sbb tu mereka berani cabar perlembagaan, sbb tu mereka berani cabar kedudukan raja-raja, sbb tu mereka berani cabar islam.. kesian nya melayu..  budak rasa kalau boleh dah lama budak lari dari pulau pinang nie... 


kita mudah lupa.. lihatlah bagaimana kejadian di perak.. lim kick siang ikan yang mati2 mahu memerintah perak.. nasib la sbb ada raja2 melayu.. kalau tak anak bapak jadi ketua menteri.. tu pun ada lagi orang melayu yang sangup tidur depan kereta sultan.. kesian nya melayu.. 


so bersediakan kita ingin menukar kepimpinan?? adakah akan wujudnya sebuah negara islam di malaysia??.. jawapan nya JANGAN MIMPI!!!!...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan