Selasa, 2 Ogos 2011

~ PRU 13 Dap [Dinasti Lim] Bakal TERKUBUR dari Pulau Pinang !!


Ketuak Menterik Paling Rasis dalam kepimpinan kerajaan negeri Pulau Pinang makin kepanasan apabila mengetahui ada aura-aura dari pemimpin dap Pulau Pinang ingin mengulingkan cina buangan negeri Melaka nie.. adalah tidak lojik jika seorang pemimpin yg dibuang dan tidak diterima oleh kaum nya sendiri di Melaka mengetui kepimpinan di Pulau Pinang..

kewibawaan Ketuak Menterik bekas banduan ini malah dipertikai oleh anggota parti itu sendiri.. setelah bertahun dan berpuluh tahun pemimpin2 dap berusaha untuk mendapatkan Pulau Pinang malah jawatan KM turut dirampas oleh apek banduan buangan melaka ini..

Kata Adun DAP,

" siapa kata Guan Eng kuat dalam DAP, suruh dia lawan la,apa pasal tak bertanding? takut kah? you tengok mana ada dia berani mau lawan , i berani cakap kalau dia lawan mesti comfirm kalah " , katanya lagi "Melaka also reject him,do you think Penang people tak tau apa dia bikin di Melaka kah?"

maka bakal terkuburlah Dinasti Lim di Pulau Pinang pada PRU 13 nanti.. mungkin Dady kit siang boleh tawarkan jawatan MB 'Tongsan' kt KM buangan Pulau Pinang dan Melaka nanti..

Pastinya Dady kit siang akan mengamok besar lepas nie sbb dia dah la terlepas jawatan MB Perak pada PRU 12 yg lalu.. sekarang anak nya juga akan TERKUBUR...

Pertelingkahan dan perebutan kuasa didalam DAP makin ketara apabila baru baru ini Wong Hong Wai aktivis DAP memrangkap bendahari mengkritik Jeff Ooi kerana hanya memberi kroni kroni beliau skim perumahan tanpa melalui proses tapisan.Malah Jeff Ooi turut tendang keluar senarai nama rakyat yang benar benar memerlukan rumah murah.

Wong Hong Wai diarahkan tutup mulut dan diugut akan dipecat apabila mengkritik kroni dan orang kuat Lim Guan Eng.Di sini kita dapat melihat pertembungan dua kumpulan DAP yang sering bertembung.Satu kumpulan anak negeri Pulau Pinang dan satu kumpulan penjilat dan kroni Lim Guan Eng.

Menariknya apabila Wong Hong Wai mengkritik kerana Jeff Ooi dan Guan Eng tidak telus,bersih dan cekap. Semua ini membabitkan polisi kerajaan negeri yang begitu kuat promosi CAT.

Rumah murah dan sederhana dibina oleh kerajaan pusat,kemudian apabila siap diserahkan kepada perumahan kerajaan negeri bertujuan untuk agihan dan tapisan. Kuasa menentukan siapa yang dapat dikawal sepenuhnya oleh DAP. Maka pembinaan rumah kos sederhana dan murah oleh kerajaan Pusat di mencapai matlamat kerana senarai nama kaum melayu yang sepatutnya ada ditendang keluar oleh Jeff Ooi.

Tiada ulasan:

Catat Komen