Sabtu, 2 Julai 2011

~ KEBANGKITAN RakYat Pulau Pinang MaKin MeMbenci Rejim DaP smPai Mati!!

melayu dulu-dulu lawan komunis

satu haribulan tujuh merupakan titik paling menakutkan bagi rejim dap apabila golongan NGO dan orang2 melayu bangkit melawan arus kehancuran daripada rejim dap di Pulau Pinang.. acara yang tidak dirancang ini dapat mengumpul hampir 1500 orang.. bagaimana pula apabila acara dirancang dengan lebih tersusun pasti makin berlari - lari tak cukup tanah pemimpin rejim dap ini..

melayu sekarang2 lawan daP

Hal ini menunjukkan bahawa arus perubahan akan berlaku di Pulau Pinang yang bakal menentang Rejim kehancuran dap ini.. adakah kepimpinan yang lim Wang ENd bakal berakhir dengan penuh tragis dan bakal kembali ke 'Tongsan'... 

Bermula dengan kehancuran kampung buah pala, dan kemudian kedai makanan di batu feringgi, pesta coklat aka pesta 'babi salai' dan terbaru pilihanraya masjid adalah onar yang dirancang bagi meruntuhkan penyatuan umat islam di Malaysia am nya dan di Pulau Pinang khususnya..

malah kerajaan negeri tidak mampu menyediakan rumah kos rendah dan sederhana kepada penduduk melayu, india dan cina di Pulau Pinang menjadi tanda tanya.. adakah Rejim Lahanat Dap ini ingin menghalau penduduk Melayu dan india diri Pulau Pinang.. harga yang mencecah 500 ribu teramat membebankan terutamanya kepada orang - orang melayu yang rata-ratanya mempunyai gaji yang sederhana dan rendah.. diingatkan jgn lah kita lupa terhadap sejarah dimana 'singapura' berubah nama menjadi 'singapore'

8 ulasan:

  1. salam,

    tuan tanah...

    ada Melayu yang benar2 MELAYU lagi ker di Penang?
    Nampak macam MELAYU ikut tafsiran Perlembagaan sahaja....MELAYU 786...

    Abu 'Asim

    BalasPadam
  2. wsalam..
    Abu 'Asim..

    sebenarnya perjuangan melayu tak pernah tamat dan kebangkitan melayu terutamanya di Seberang Perai makin meluak-luak.. apa salah nya Perlembagaan Malaysia.. pembangkang selalu bermain api bendan Perlembagaan tetapi lupa mana asal usul mereka..

    BalasPadam
  3. Terima kasih atas respon tuan tanah...

    Kenapa UMNO tidak memegang tampuk pemerintahan ketika kerusi yang dimenangi UMNO dalam piliharaya 1990 kalau tak salah saya melebihi kerusi Gerakan? Kenapa terus diserahkan kepada Gerakan? Apakah pemimpin Gerakan itu seorang Mualaf sehingga tidak dilabel sebagai CINA HARBI?

    tq!

    Abu 'Asim

    BalasPadam
  4. Abu Asim,
    Gerakan ada lah kafir dzimi yg patut pd pemenritahan melayu islam.

    BalasPadam
  5. Sehingga kuasa pun UMNO serahkan juga walaupun UMNO berpeluang memerintah mengikut perlembagaan negeri pada ketika itu? Sayang sungguh... Bukankah kekalahan BN di Penang pada 2008 kerana kegagalan pemimpin Gerakan tersebut mentadbir negeri sehingga limpahan undi meruah kepada parti lawan? Kerosakan yang dilakukan mereka yang terdahulu menyebabkan generasi kini yang terpaksa menanggungnya.. Tanah MELAYU yang tinggal kini di Pulau Pinang, siapa yang 'merampasnya'? DAPig atau BN/GERAKAN/UMNO sebelum 2008? Perlu diingat siapa yang memerintah lebih lama di sana... Saya melalui jalan sekitar Balik Pulau, melintasi sebuah tapak yang sedang dibangunkan perumahan MEWAH.. sedangkan pada awalnya diisytiharkan pada zaman PM terdahulu,tanah tersebut untuk dibangunkan perumahan kos rendah dan sederhana yang mampu dimiliki MELAYU Pulau Pinang tetapi setelah beberapa ketika diubah kepada status semasa oleh pemimpin BN negeri... Tidakkah itu tindakan yang boleh 'diperangi'? Masih lagi Melayu PP mempertahankan kecerdikan pemimpin Gerakan tersebut? Itu baru satu contoh.. Cuba sebutkan kepada saya, mana lagi tapak tanah kepunyaan Melayu di PP?

    Pada pandangan saya, pemimpin yang ada sebelum 2008 sepatutnya meletakkan jawatan mereka dan memberikan laluan kepada generasi UMNO kini mencorak perjalanan politik yang terbaik untuk PP...

    Malangnya UMNO tak pernah berubah......

    tq!

    Abu 'Asim...

    BalasPadam
  6. Kita asyik meletakkan kesalahan kepada pembangkang sedangkan jelas semua kerosakan bermula dari kegagalan kita melaksanakan amanah rakyat dengan cara paling terbaik... Apabila kita tewas, kita gelabah kerana tidak menyangka itu yang akan dibalasi rakyat... UMNO perlu bermuhasabah diri.. bukan sekadar melaungkan transformasi yang basi kerana tak bergerak langsung makna perubahan tersebut...

    Anwar is nothing before but now he have something because we give him the high rating..UMNO tak perlu takut keterlaluan kepada Anwar kalau UMNO benar-benar parti kuat yang masih memperolehi majoriti sokongan rakyat...Kalau benar....

    Terima kasih,

    Abu 'Asim..

    p/s: Kita sambung lagi esok.. Insya Allah... Maafkan saya kalau ada kata2 saya mengguris hati tuan tanah...

    BalasPadam
  7. Sambil UMNO perlu pembersihan dalamnya, Umat Melayu Malaysia hari ini seharusnya bangun tanpa pemimpin mereka kerana sejak zaman Melaka lagi pemimpin kita ada yg zuhud yg syahid yg zholim yg baghal yg adil yg macam2.

    Kalau rakyat kecil sudah sedar Insya Allah pemimpin yg akan keluar akan terus baik dari sekarang ini. Yg ulamak nya akan benar2 ulamak yg jadi pemimpin benar2 pejuang umat.

    Ini adalah lahir dari kesedaran dalaman yg tidak boleh dibeli dgn wang dgn janji kekuasaan.

    Hari ini sudah jelas siapa musuh Umat Melayu Islam kita:-

    Pertama - DAP Kedua - PKR Ketiga - PAS Keempat - Segelintir dalam UMNO.

    Kalau kita semua faham dan arif dgn mainan politik mereka hari ini yg jelas menolak negara Islam, mengangkat pemimpin penzina, murtad dll. Pilihan-raya akan datang kita boleh membuang ke semua mereka ini. Dan bila pemimpin sebenar kita keluar barulah kita boleh menghukum durjana2 ini.

    BalasPadam
  8. salam
    abu 'asim..

    jika kita tengok pilihan raya 2008 lalu mmg BN yang dipinpin gerakan ditolak di pulau pinang.. melalui maklumat umum yang saudara sndri tahu bahawa mejoriti di Pulau Pinang dikuasai oleh kaum cina.. satu persoalan yang harus saudara persoalkan apakah dasar dap terhadap kaum cina di Pulau Pinang?? apakah memo dap semasa pilihan raya 2008.. memberi "hak kepada kaum cina".. saudara yakinkah jika dap telah memberikan segalanya kepada kaum cina gerakan akan menang??? sudah tentu tidak kerana dap dapat menyerahkan segalanya seperti contoh 1.3 juta untuk 18 sekolah agama rakyat dan 1.2 juta untuk 3 skolah cina?? cuba saudara bezakan?? manakala gerakan masih mengikut telunjuk umno di Pulau Pinang.. sudah tentulah dap akan menang.. memang gerakan masih dikatakan tuan tanah di Pulau Pinang TETAPI Datuk seri zahid hamidi ada meminta Pulau Pinang diserahkan kepada Umno.. rata2 yang dimenangi dap ialah kerusi gerakan bukan nya umno.. jika dibandingkan Umno dengan Pas.. Umno 11 kerusi manakala Pas 1 kerusi?? kita akan dapati golongan melayu masih menyokong perjuangan umno di Pulau Pinang.. dan adakah Pas mempunyai suara seperti Umno semasa gerakan memerintah satu ketika dahulu??

    BalasPadam